Túranaptár

A kisebb, egynapos túrákat, eseményeket nem töltjük fel ide, azok csekkolásához látogass el Facebook oldalunkra »

Navigációs nézetek

Esemény nézet navigáció

Ma

„Cool-túra” az Őrségben

Őrség , Magyarország

Fedezd fel kis-hazád mozgalmat indítunk Cool-túra néven, mert nem csak a magas hegyek csúcsain lehet érdekességeket találni. Két napos kultúrsokkban lesz részed, ha velünk tartasz: gyalogszerrel (érted? szerrel!) és kerékpáron fedezzük fel az összes "szer" legelrejtettebb kincseit is. Megnézzük a skanzent Pityerszer-en, végig tekerünk a Zala folyó mentén, Eldugott középkori tempom maradványok között bújkálunk, megRead more about „Cool-túra” az Őrségben[...]

Cserháti nomádolás

Cserhát , Magyarország

A Cserhátról talán mindenkinek kizárólag Hollókő vára ugrik be, meg az a sötétbarna homlokzatú templom a falu főutcáján. Na most oda pont nem megyünk, de cserébe megnézünk egy másik várromot Szandáról indulva, aztán találunk majd egy limlomfából épített hatalmas fejet Csobánkapusztán, végül a Sasbérc kilátója mellett verünk tábort, sütünk lembaszt, nézzük a csillagos eget és hajtjuk álomra fejünket.

Évzáró a Börzsönyben

Börzsöny , Magyarország

Idén is szeretnénk méltó módon megköszönni, hogy sokan velünk tartottatok még akkor is, ha ezt járványhelyzet jelentősen megnehezítette és kényelmetlenné tette. Túrázzuk át együtt az utolsó hónap fordulót a Börzsöny erdeiben és töltsünk el egy vidám estét. Idézzük fel az elmúlt év túráit, üljük körül a tábortüzet és sütögessünk kedvünkre. A túra csak úgy mintRead more about Évzáró a Börzsönyben[...]

Sátorral a Cicőkére

Budapestinként azt gondolnánk, hogy a Börzsöny és a Pilis minden szegletét ismerjük, bejártuk, nem tud újat mutatni. De voltál már valaha a Cicőke 525 méter magas csúcsán? Na ugye! A Börzsöny legészakibb teljes szélességű gerincét fogjuk most felfedezni sátorral, a kikelet csodálatos körülményei közepette.

Csillaglesen Somogyban

Zselic , Magyarország

A Kaposvár alatt elterülő Zselici Tájvédelmi Körzet nem az óriási hegyeiről, vagy a sziklás szurdokairól híres, melyeket a szirázó napsütésben annyira szeretünk felfedezni. Itt a legnagyobb érték pont a fény hiánya, pontosabban az alacsony fényszennyezés. Más szóval ezen a területen van a legkevesebb zavaró mesterséges fény, amely rontja az égbolt zavartalan megfigyelését. Ezt fogjuk kihasználni a Zselici Csillagpark közreműködésével éjjel, valamint hogy addig se unatkozzunk a környéken napközben kellemesen lankás, erdei túrákat teszünk. Ha marad idő és kedv, akkor a Katica Tanya élményparkjában különféle izgalmas kihívásokkal múlathatjuk az időt.

A Nagy-Kő és a Nagy-Poporó

Bükk , Magyarország

Magyarország egyik legnagyobb összefüggő sziklafelülete - a Nagy-kő - nem a nagyobb hegységeink között található, hanem a Heves-Borsodi dombság peremén helyezkedik el. A homokkő falon kívül azonban tartogat még meglepetéseket a környék, ezért két napra bevesszük magunkat a Borsodnádasd körül elterülő domboknak. A Nagy-Kő mellett a kék jelzés szomszédságában "magasodó" Kis - (416 m) és Nagy-Poporó nevű hegynek csak kis jóindulattal nevezhető dombtetőt és számos forrást meglátogatunk.

Rafttal a Rába folyón

Rába , Magyarország

Magyarország 3. leghosszabb folyóján a szinte érintetlen szépségű Rábán fogunk evezni. Az Ahoj Adventure csapatának vezetésével szelídítjük meg a viszonylag sebes Rába „hullámait”. A megszokott kajakok, illetve kenukat raftokra váltjuk, ami az egyik legbiztonságosabb vízi jármű, amivel szinte lehetetlen felborulni.. A Rába Ausztriában az Alpok délkeleti lejtőjén ered, így a Rába élővilágára jellemző, hogy egyszerre alpokaljai, szubmediterrán és kontinentális jegyeket hordoz. Mi Rábagyarmaton szállunk vízre, ez lesz a táborhelyünk, itt fogunk egy kempingben sátorozni. Első nap Csörötnek, második nap pedig Csákánydoroszlótól evezünk lefelé. A túrára azok jelentkezését várjuk, akik rendelkeznek úszó tudással, természetesen az evezés alatt az úszás tudás mellett is kötelező mellényt viselni.

Remete túra – Mátrai források nyomában

Mátra , Magyarország

A Mátra nagy kedvencünk, ezért nem meglepő, hogy a téli sátorozás után, ősszel is meglátogatjuk. Most azonban egy kevésbé látogatott részére, a Mátra-bérc keleti végén meredező hegyormok felé vesszük az irányt. A Recski Nemzeti Emlékpark lesz a starthelyünk és a két nap alatt bejárjuk a környék szinte összes forrását. Ez azt is jelenti, hogy aRead more about Remete túra – Mátrai források nyomában[...]

Téli expedíció a Börzsönyben II.

Börzsöny , Magyarország

Mindig ki szeretted volna próbálni, hogy milyen lehet egy igazán magas hegy expedíciós meghódítása? Hát most kicsiben átélheted, már ami a körülmények komfortfokozatát illeti. Az elmúlt három évben nagy sikere volt az itthoni "expedíciózásnak", így idén sem hagyjuk ki.

Hótaposás a Burok-völgyben

Bakony Herend, Magyarország

Szokásos téli túránk helyszínéül idén a Keleti-Bakonyt választottuk. Egy hosszabb és egy rövidebb túrát teszünk a környéken a két nap alatt, amelyek viszont szintemelkedést egészen keveset fognak tartogatni, így a táv sem lesz annyira megterhelő. Első nap iktatjuk be a névadó túrát: végig sétálunk a Burok-völgyön, hogy felfedezzük a geológia különböző csodáit. Másnap Tésről indulva Tési-fennsíkot járjuk körbe, ahol egy régi szélmalom és a Savanyú Jóska barlangja is emeli majd a látványvilágot.

Erdély felfedezetlen ösvényein: Csoklovina

Hunyad , Románia

A Kárpátok déli szegletein nyugat felé haladva következő állomásunk Hunyad megye központja lesz, mégpedig a Csoklovina Nemzeti Park (román nevén: Parcul Natural Grădiștea Muncelului-Cioclovina). Az ókori Róma egykori kereskedővárosa - Dacia - romjai körül izgalmas természeti képződmények sokasága rejlik. Barlangok, óriási rétek, sziklaszorosok és magashegyi környezet. Négy napos kiruccanásunk alkalmával ezeket mind kipipálhatjuk, szóval kössétekRead more about Erdély felfedezetlen ösvényein: Csoklovina[...]