Túranaptár

A kisebb, egynapos túrákat, eseményeket nem töltjük fel ide, azok csekkolásához látogass el Facebook oldalunkra »

Navigációs nézetek

Esemény nézet navigáció

Ma

Erdély felfedezetlen ösvényein: Csoklovina

Hunyad , Románia

A Kárpátok déli szegletein nyugat felé haladva következő állomásunk Hunyad megye központja lesz, mégpedig a Csoklovina Nemzeti Park (román nevén: Parcul Natural Grădiștea Muncelului-Cioclovina). Az ókori Róma egykori kereskedővárosa - Dacia - romjai körül izgalmas természeti képződmények sokasága rejlik. Barlangok, óriási rétek, sziklaszorosok és magashegyi környezet. Négy napos kiruccanásunk alkalmával ezeket mind kipipálhatjuk, szóval kössétekRead more about Erdély felfedezetlen ösvényein: Csoklovina[...]

A Zemplén bércein

Legkeletibb hegységünket eddig egyszer ejtettük útba, de rengeteg felfedezetlen túraösvény maradt még ami ránk vár. Két napot túrázunk, két éjszakát társasozunk! Bejárjuk Háromhuta és Óhuta környékén minden tanösvényt, minden kilátóhelyet, illetve teszünk egy nagyobb túrát a források völgyében és felfedezzük az Istvánkúti kulcsosház környékét is, amit már régóta kinéztünk magunknak a romatikussága miatt.

Vadregényes vízitúra az Ipolyon

Börzsöny , Magyarország

A Börzsönyt megkerülő határfolyónk páratlan lehetőségeket kínál kenus vagy kajakos vízitúrára, ezért a jelen ritka alkalmak egyikeként amikor ilyet szervezünk nem is választhattunk volna mást. Péntek kora délután szállnánk vízre vagy Ipolyhídvégnél vagy Ipolyságnál, attól függően hogy mennyire bevállalós a csapat. Két vadkempingezős éjszakát követően aztán a folyótorkolaton keresztül kievezve a Dunára, Szobra érkezünk vissza. Összesen 2,5 nap alatt 60-70 folyókilométert fogunk megtenni, folyásiránynak.

Nomád kalandozás a Bakonyban

Bakony Herend, Magyarország

Az új kedvencünk a Bakony, ahol már egy kalandos éjszakát eltöltöttünk egyszer. Most vissza vágyunk, ezért ismét belevetjük magunkat a sziklákkal szabdalt hegység völgyeibe. Ezúttal Bakonybélről indulunk és az Odvadkői barlangot és a Kőris-hegyet is érintve teszünk egy nagy kört. Táborhelyünk a Gombás-tehenes rét lesz, a Hódos-ért szomszédságában. A túrát a Vadszőlő étteremben zárjuk vasárnap.

Kóricálások a Magas-Tátrában – Kis-Viszóka

Magas-Tátra , Szlovákia

A Magas-Tátra főbb csúcsai közül 9 érhető el jelzett túristaúton keresztül. Most egy augusztusi hétvégén megpróbálunk ebből egyet kipipálni: a kevésbé látogatott Kis-Viszókát. A világ legkisebb területű magashegységének gyönyörű gránittömbjei még az Alpok 3000-es csúcsaihoz szokott közönséget is általában elkápráztatják vadságukkal. Második nap ezért "pihenés képpen" a Tátra keleti végében elhelyezkedő Bélai-havasok - egyébként geológiailag a Tátrától teljesen elkülönülő - mészkő formáin kapaszkodunk majd fel a Széles-nyeregbe, ahonnan a Magas-Tátra főbb keleti csúcsai egymás mellett látszanak majd. A két nap között kényelmes panzióban pihenhetünk majd az eldugott Zár nevű falucskában.

Elvarázsolt világ – Kajakkal a Ráckevei-Dunán

"Tudtad, hogy van a fővárosban egy hely, amely úgy néz ki, mintha kikanyarítottak volna egy darabot a Kis-Balaton legvadregényesebb részéből? Leheletnyi Tüskevár. Nádas-fás-virágos-madárzajos vízi dzsungel a Ráckevei (Soroksári)-Duna-ágon" írja a turistamagazin.hu

Gesäuse 4.0 – nem adjuk fel!

Gesäuse Admont, Ausztria

A környék eddig mindig (3X!!!!) megviccelt bennünket az időjárással, de majd most végre szikrázó napsütésben koptathatjuk a bakancsunkat az Alpok szikláin. Igen!

Őszi nomád túra a Bakonyban

Bakony Herend, Magyarország

Az új kedvencünk a Bakony, ahol már egy kalandos éjszakát eltöltöttünk egyszer. Most vissza vágyunk, ezért ismét belevetjük magunkat a sziklákkal szabdalt hegység völgyeibe. Most már tényleg :) Ezúttal Bakonybélről indulunk és az Odvaskői barlangot és a Kőris-hegyet is érintve teszünk egy nagy kört. Táborhelyünk a Gombás-tehenes rét lesz, a Hódos-ért szomszédságában. A túrát aRead more about Őszi nomád túra a Bakonyban[...]

Évzáró túra a Börzsönyben

Börzsöny , Magyarország

Zárjuk együtt le az idei évet annak rendje és módja szerint a város zajától kissé eltávolodva. Szombat reggel találkozunk a Pénzásási turistaháznál (odajutás egyénileg tömegközlekedve vagy telekocsiban), majd gyors lepakolást követően nekivágunk a Drégelypalánk irányában az erdőnek. Célunk elsősorban Drégelyvár lesz, majd a visszafelé úton az Oszlai árok. Délután nekilátunk a közös főzésnek - igyekszünkRead more about Évzáró túra a Börzsönyben[...]

Téli „expedíció” a Mórocz tetőre

Bakony Herend, Magyarország

Mindig ki szeretted volna próbálni, hogy milyen lehet egy igazán magas hegy expedíciós meghódítása? Hát most kicsiben átélheted, már ami a körülmények komfortfokozatát illeti. Az elmúlt négy évben nagy sikere volt az itthoni "expedíciózásnak", így idén sem hagyjuk ki. Reméljük idén lesz hó is, mert úgy az igazi, de mindenhatóak sajnos mi sem vagyunk. A terv az, hogy a Bakony keleti csücskén, turistautakat elvétve érintve teszünk egy kört és megcsodáljuk a Mórocz tetőről a kilátást. Visszafelé pedig a Várberek völgyének izgalmas sziklái között kacskaringózunk. Felmászunk Bátorkő várához is, illetve a bátrabbak átkúszhatnak a Gazsi-likon.

Télen a (Szlovák) paradicsomban

Szlovák Paradicsom Hrabusice, Szlovákia

Az egész valahol itt kezdődött (itt volt az első külföldi túránk nagyobb csapattal). Nyáron/ősszel már bejártuk az összes zegzugot ezen a csodálatos területen, de még egyszer sem ámulhattunk rá amikor felveszi a téli mesevilág hacukáját. Úgyhogy most ezt fogjuk pótolni februárban. Az útvonalak kicsit rövidebbek lesznek mint a nyáron megszokottak, de a legnagyobb attrakciókat tervezzükRead more about Télen a (Szlovák) paradicsomban[...]

Két napos „classic” Börzsöny

Börzsöny , Magyarország

Királyrét, Nagy-Hideg-hegy, Csóványos....Ezen a vonalon indulva töltünk el két éjszakát a már jól bejáratott Hiúz Házban. Két nap, két éjszaka túrázás, társasozás, főzőcskézés vár ránk. Megcsináljuk a Királyrétről klasszikusnak számító Csóványos - Nagy-Hideg-Hegy kört, másnap pedig a Dunakanyarban túrázunk még egy kicsit.